tisdag 28 oktober 2008

En kylig dag

Faktiskt den första dagen som det riktigt kännts att vinterna är på väg. Frosten låg kvar nästan hela dagen. Härligt ändå när all lera frusit ihop och man slipper glida omkring i tillvaron när man ska på hundpromenad.
Vägning idag och det var minus...känns så bra och det är bara att inse att även om vägen är lång så krymper den lite för varje steg. Lunch med pasta och veg. sås, Fisk till middag gjorde att jag kunde unna mig lite fika hos kompisarna på kvällskvisten. Gino med vaniljglass, supergott!! och nästan nyttigt.
Roade mig med skolforum en stund på em...tänk så många duktiga människor det finns där ute. En del kan till och med föra fram sin sak utan att det låter som plattityder...kul att man kan sitta hemma och se föreläsningar i Sthlm.
Själv läser jag Assarsson om en skola för alla, har varit svårt att komma in i den, kanske mest beroende på att jag inte satt mig ner och bestämt mig för att läsa. Det är så svårt när man vet att det är höstlov och man känner att man borde vara lite kul mamma också. Har iallafall bestämt att vi ska åka en tur till centrum imorrn...alltid roar det någon. Annars är rapporten nu skickad för opponering och jag har rapporten jag ska opponera på liggande...ska börja snart.
Dr House gjorde skäl för sin lön denna vecka och gav hopp om en fortsättning, men längtar nog efter fler bra serier just nu...tips emottages...men jag är kräsen.
Nu ska jag se lite väder och sedan hitta min säng....

Inga kommentarer: