lördag 1 november 2008

städa städa varje fredag.

Gårdagen gick verkligen i städningens teckan. Nu är jag verkligen ingen som lider av städmani, snarare motsatsen. Fast med 2 långhåriga hundar, stickgarn och virvlande höstlöv behövdes det. Först bestämde jag att hundarna skulle få en rejäl springtur så vi åkte ut till en skogsväg där hundarna fick springa lösa som tok. En liten uppletanderuta gjorde att hjärnan fick sitt med. Sedan grundlig dammsugning, genomborstning av dogsen och husse fixade en skinande blank diskbänk. Jag hann med ett par timmar i tvättstugan med och det tycker jag faktiskt är rogivande, allt blir rent snygg och prydligt vikt och man kan passa på att rensa bort trasiga sockar etc..
Att på det bli bjuden på rostbiff, brysselkål och vitlöksstekt svamp var inte fy skam.
Kunde med gott samvete sätta mig i soffan, sticka må mina vantar som ska tovas och se idol. Jag och sambon blev nästan osams om Lars lilla tilltag....kul och lagom provokativt för mig medan sambon tycker att har man kommit till idol får man ställa upp på konceptet.

Idag har vi varit på höstutflykt med korvgrillning (Viktväktarnas egen falukorv gav en bra bit för bara 2p) vid en å här i närheten. Ingen fisk, men god korv och grinigt kallt om fingrarna. Nu ska jag ha allhelgonahelg...

Inga kommentarer: