tisdag 21 oktober 2008

Rapportskrivning

Jag har kommit till insikt, insikt om att det är svårt att vara student. Vet faktiskt inte om det är svårare nu än när man var i studentåldern, men fasiken vad det är trögt att motivera sig. Det är så svårt att veta vad som krävs, hur saker ska skrivas, redovisas, framställas och nöjd med det man presterar har man lång träning på att inte vara. Hu, ni ser långa meningar har jag också träning på att prestera :)
Diskussionsfas, metodbeskrivning och allt låter enligt mig som något en högstadieelev lyckats pressa ur sig och ska sanningen fram så är det 25 år sedan jag slutade högstadiet.
Äldre har jag också blivit, ett år på en dag. Det hela firades med restaurangbesök, indiskt. Nötsås som jag inte ens vill veta hur många points det är i.
För att råda bot på ev ålderskris, matnoja och annat har jag för första gången på 2 år ägnat mig åt klädshopping på REA. Det var inte åt mig utan sonen som vuxit ur barnstorlekarna, men frågan är om han vuxit i herrvarianten. Imorrn ska han tvångsprova annars får jag väl med tunga steg ångra min shopping fast jag tyckte jag gjorde fynd med dunjacka, täckbrallor och munkjacka. Allt behövs åt tonåringar som inte kan bestämma om de ska stå stilla och vara coola eller åka pulka för att det är så kul.
Imorrn får ni veta....

Inga kommentarer: