torsdag 16 oktober 2008

En vanlig dag...typ

Även den här dagen har gått i rapportskrivningens tecken, tänk så praktiskt att kunna klistra och klippa när man vill ändra saker. Innehållet hoppas jag håller måttet för det är svårt att både vara den som skriver och sedan vara kritisk till sina egna tankar. Jag inser mer och mer att det är länge sedan jag var student och ändå är det BARA 9 år sedan, men då var det en A-kurs.
En tung bit är all kurslitteratur, som man visserligen kan låna men då har man den ju aldrig precis när man behöver den och man blir ruinerad om man ska köpa allt.

Stickandet går framåt, har snart klart den andra vanten som ska tovas så båda händerna hålls varma. En tur till garnaffären för att köpa garn till julklapparna blev det också, Drops Vivaldi och Elegant hette garnerna. Ska sticka med tre trådar i tre olika garn... så trend rundstickor så det inte fastnar blev också en för tidig present till mig själv.
Sedan funderar jag varför löptikar är så fåniga. Man undrar ju om de kan känna sig lika kymiga som människor, för jag har en som helst vill ligga under yllefilt i soffan och bara bli kliad och kliad. Annars är hon inte fullt lika sällskaplig. Dessutom är hon väldans känslig för allt just nu, tycker mycket är otäckt och främmande människor läbbiga. Påminner mig förresten om grannens Bostonterrier som vid varje löp såg ut som en imitation på Gremlins då hon såg andra hundar, läbbigt :).
Dagens middag var en riktig hit. Jag lovar det riktigt smälte i munnen Bara 8 points kändes riktigt lyxigt för risotton som ni hittar här. För er som gillar pointsberäknat kan jag även rekommendera fiskgratängen från igår, den gav 7,5 points om man gjorde pulvermos 5 portioner istället för det hemgjorda.
Innan det nu blir dags för soffan har jag fixat fika till jobbet imorrn och sonen har bakat maränger av äggvitorna som blev över...inget ska förstöras om det kan användas.

Inga kommentarer: