onsdag 15 oktober 2008

Ännu en solig dag

Ja vad vore livet utan soliga dagar? Det kan inte hjälpas, även om man inte kan vara ute hela dagen så gör solen att det mesta känns lite lättare...(jag med). Är besviken på säsongsstarten av House, det var verkligen ett lågvattenmärke. Eller hade jag kanske för höga förväntningar...tja vem vet.

Har suttit och filat på min rapport och arbetat med litteraturstudierna som den ska baseras på. Läste en bra bok, Elevers olikheter av Bengt Persson. Klok karl vad det verkar även om en del av det han skriver om säkerligen kan reta många, men just nu och i min rapport funkar tankarna väldigt bra. Kan rekommendera den till dem som är intresserade av skolan och dess (o)förmåga att bemöta alla barn.

Koftan är klar...ska bara sy i knapparna till nyheterna sedan. Gillar den. fast det känns att det är länge sedan jag stickade så envetet. Jag har nämligen svårt att hålla samma stickfasthet i ett helt plagg, men det är väl som med mkt annat....övning ger färdighet.
Det är enklare med mindre plagg och lite mönsterstickning, bara räta maskor gör ju också att små skillnader märks mer. ;) Sedan är det inte långt kvar innan jag kan skicka hundullen till www.spinndottermin.se och få lite hundgarn att sticka något varmt av. Det ska faktiskt bli jättekul.
Lunchpromenade idag blev en skogstur med kaffe hos mamma, det kan inte hjälpas att det slank ner några kakor med. Det kan det vara värt när man promenerat lite och mammas bullar ni vet....
Middag ska man också förse sin familj med, visserligen lagar min sambo väldigt mycket av maten i vårt hem men nu när jag rår min tid lite mer så kan även jag göra en insats. Mandelgratinerad fiskgratäng...supergod! Sonen gillar dock inte gratäng något vidare så han fick ta gårdagens rester när den obligatoriska smakportionen slut.
Sedan blir det slappa i soffan för hundträning är inte att tänka på med tiken just nu...blir bättre om några veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för titten hos mig :) Du är såå välkommen tillbaka så;)
Kul att det kan hjälpa någon.Tycker själv det är bra när man hittar sidor där det redan är points räknat och framför allt enkelt.

//Camilla