tisdag 18 november 2008

Det börjar lossna

...åtminstone vad det gäller pluggandet. Det har varit så fruktansvärt trögt att komma igång med nuvarande kurs men äntligen känns det som om jag iallafall orkar tänka på böckerna och reflektera lite över vad som står i dem. Visst det är en massa"dravel" om hälsa, lärande och andra högtravande ord, som ju inte ligger för mig. Men OM man får in lite substans och gärning bakom orden kan t.o.m jag börja tänka i lite andra banor. Just nu väntar jag mest på en kursbok jag köpt över nätet..begagnad. Känns lite riskfyllt, men borde funka och kommer inte boken imorrn blir jag grymt besviken på min godtrogenhet..fast hellre det än att gå runt och vara ständigt misstänksam. Tror det sliter på själen mer.
Stickar just nu på ytterligare ett par tovningsvantar och en tröja till sonen. Raglanärm, som jag aldrig stickat förut och ett "jeans"garn som är mjukt men jag undrar hur det gör sig som tröja. Den som lever får se.
Annars är veckan framför mig hektisk, utvecklingssamtal på jobbet, möten i hundklubbarna (ska avgå ur den ena till helgens årsmöte) och avtackning av kollegor som gått i pension. Det ska bli kul, men lite jobbigt med ätandet. Det är väl bara att le och vara glad att man får vara med. Hellre rund och go än sur och ego.
Har beställt ett styckat lamm som ska i frysen från en gårdsbutik i närheten, det blir en ny erfarenhet. Det känns ändå bra att handla lokalt och jag vet ju var lammen betat så det borde kännas bra att äta det med.
Provade en ny hårfärg, ljus gyllenbrun, men antingen är det fel på mitt färgseende eller så har jag inte så mörkt hår original som jag tror själv. Fräschare blev jag iallafall och av det grå syns inget mer.
Nyfärgad och dan kunde jag inte låta bli ett litet test och kom fram till att min mental ålder är "lagom vuxen". Det tyckte jag kändes väldigt bra :)

Inga kommentarer: