onsdag 12 november 2008

Tänk en sådan ljuv musik...


...som kan komma ur en hundstrupe. Visst finns det en låt där man har hundar som instrument? Hundarna ylar/gläfser sina "toner" och det blir en melodi. Annars tror jag vi kan fixa nån liten låt här hemma. Tiken löper och hanen ylar i alla möjliga tonarter, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Snart är väl hela familjen utvakad pga att det är svårt med både nattsömn och dagskoncentration. Visst, det varar bara nån vecka i värsta läget, men det är så man hoppas att tiken inte ska löpa mer än en gång om året framöver.


Annars är det svårt att fokusera på studierna, känns som om jag sagt det förr. Det är nog så att jag har koncentrationssvårigheter. Så fort jag sätter mig med en uppgift fladdrar tankarna iväg och jag minns knappt vad jag läste på sidan innan. Att det handlar om specialpedagogik och kategorisering av elever har jag iallafall greppat, men jag åtekommer imorrn om detta. Måste nog ta mig i både en och två kragar och fokusera på en uppgift i taget. Skam den som ger sig.


På stickfronten har jag påbörjat en tröja till sonen. Ribbstickad med raglanärm i ngt slags jeansgarn. Ska bli kul att se hur det funkar eftersom garnet blir rätt tungt. Sedan har han en förmåga att virra bort alla vantar jag åstadkommer. Jag stickar och tovar vantar för glatta livet, men de försvinner lika fort. som de dyker upp. Skulle lagt ut en bild på dessa tovade vantar, men det får kanske bli imorrn.


Inga kommentarer: