måndag 10 november 2008

Paltkoma utan palt. Ursäkter utan skuld.

Tänk att man kan bli så mätt av nästan ingenting. Har ätit rostade fläskben med ugnstekt lök och potatis. Vansinnigt gott tycker jag och sonen, men sambon tycker man får kämpa lite väl mycket med köttet.
Idag har jag hittat på precis allt för att slippa slå mig till ro med min studielitteratur. Det är tragiskt när jag egentligen vet att jag behöver varenda minut för att fixa den här kursen. Det är bara det att jag är mycket mer sugen på alla min ljudböcker som ligger i datorn och väntar. Tänk så mycket mer givande det är att lyssna på en halvdepressiv islänning som heter Erlandur än att läsa om politiska direktiv om en skola för alla. Det är inte graden av aktualitet eller en fråga om hur viktigt det är (för då väger isländska poliser lätt), men det är en så tråkig form att läsa avhandlingar som hänvisar än hit och än dit.
Det blir taskigt flyt i läsningen helt enkelt. Har testat alla tider på dygnet men jag bara gäspar så tårarna rinner och har svårt att ta in något alls. Man får väl se till det positiva, det är dammsuget och skurat. Vi fick lagad middag, jag har varit på runda i stan och köpt nya glödlampor, stickor och hund-/kattmat. Jag har tagit långpromenad med hunden och nästan fått klart sonens mössa. Nystat garn och röjt diskbänken. Skickat iväg hundullen för spinning och tagit itu med lite ärenden åt mina föräldrar.
Räknar man upp det såhär känns jag riktigt flitig.. men som sagt studielitteraturen väntar...

Inga kommentarer: