onsdag 11 november 2009

Tungt i skallen

Har skickat in examensrapporten till handledaren för genomläsning och dom! Skämt åsido så känns det rätt skönt att få respons när man suttit och skrivit och plitat och funderat och strukit. Ändrat och ändrat tillbaka, formulerat och omformulerat och svävat ut och smalnat av. Att det ska finnas så mycket att fundera över när det gäller ett litet fjuttarbete, jag börjar ha en viss förståelse för de som forskar och att det hela kan dra ut på tiden. Det är ju så mycket som är intressant och man skulle vilja fördjupa sig i, det är väl tur att man då har en sådan självdisciplin att man håller sig på den smala vägen. Nej det ska villigt erkännas att jag inte normalt har sådan disciplin, men för att ha en rimlig chans att färdigställa examensarbetet utan att ta kål på mig själv får jag uppbåda lite självbevarelsedrift också.
Metodlitteraturen är så väldigt omfångsrik att jag ibland funderar om jag verkligen bara skrapar på ytan eller om det leder någon vart för att så småningom bli godkänd.
Nu ska jag iallafall fortsätta att läsa så spännande litteratur som Den kvalitativa forskningsintervjun och Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv.
Tung i huvudet, ja det är nog en lite förkylning på lut, men än har jag inte gett den chansen...ska ju på pensionärsavtackningsmiddag (vilket ord) imorrn och det vill man ju inte missa.

Inga kommentarer: