onsdag 4 november 2009

Jag luktar ull.

Inte för att jag varit ute och blivit blöt utan för att jag har testat att lite, lite tova lovikkavantarna som jag stickat till sonen. De är stickade i Morjärvslovikka som är mycket mjukare och behagligare än Järbos som jag stickat med förr. Det rekommenderas verkligen för er som gillar det grova ullgarnet. När vantarna torkat blir det dekorationer och tofsar så att de ser "riktiga" ut. Dessutom har jag vunnit ett handfärgat garn hos CL jag ser med spänning fram emot att det dyker upp. Känns som en födelsedagspresent i efterskott då jag hoppade in i tävlingen på min födelsedag.

Sedan funderar jag på att köpa ett stycken slaktat lamm och lägga i frysen + en halv ko. Sambon säger att det inte ryms, men jag är både envis och logisk så jag tror att det går. Ska fundera ett tag till för att bli säker.

Idag har dessutom pappa blivit utskriven från hjärtavdelningen för denna gång, men jag säger bara det att man får ont i hjärtat varje gång han varit där. Vet inte om det är arvet av hjärt och kärl eller bara tanken på hur skört livet är. Personalen är illafall underbar även om jag ibland funderar över varför en del blir läkare när de inte verkar gilla folk...

Inga kommentarer: