söndag 8 november 2009

Dimman tätnar...

...utanför mitt fönster. Det har varit en sällsynt grå dag och jag som skulle vara så skrivande redan igår tappade alldeles inspiration när annan kreativitet gjorde sig påmind.

Jag bakade nämligen limpa igår, har ju sagt att jag ska sluta köpa bröd och baka pga priset men även innehållet i brödet så igår blev det bakning med hjälp av sambon. Tre timmars jästid garanterade ett högt och poröst bröd. Smaskens.


Redan i fredags blev det ett litet oförhappandes besök i centrum då jag vid en lättare röjning av skrivbordet hittade ett presentkort som gick ut samma dag. Resultatet med ett litet tillägg ur min egen börs blev dessa förhoppningsvis praktiska kängor för höst och våranvändning på hundpromenaderna.
Annars har de sista dagarna mest ägnats åt bokföring och bokslut i diverse ideella föreningar och en och annan skriven rad i mitt examensarbete. Det går inte fort men det går framåt är väl en användbar devis för just den delen av livet. När det gäller färdigställanden så är sonens lovikkavantar också klara. De fick mycket beröm och fler är beställda. Bild kommer så snart sambon laddat ner den från kameran. Den som väntar på något gott....

Inga kommentarer: