tisdag 3 november 2009

Grådask!

Nu är det inte disk eller skurvatten vi pratar om utan färg och konsistens på den luft som omger oss. Jag gillar ju visserligen hösten med fallna löv, gul-bruna färger och blåst. Men luften ska vara hög och klar. Det får gärna duggregna bara det är blåsigt och klart. Undrar förresten om det kan vara klar luft när det duggregnar? Nåja OM det är det så gillar jag det. Idag har hela familjen hemarbetande och 2 hundar vandrat runt i blötan innan vi fick gott kaffe hos mamma. Hon tycker det är lite långtråkigt när pappa är på sjukhus, men förhoppningen är att han snart ska ha fått ordning på alla sina mediciner och vara tillbaka hemma igen.
Vad man än må tycka om vården på våra hälsocentraler så kan jag inte annat än uppskatta dem som finns på hjärtavdelningen på vårt sjukhus. De är fantastiska...kunniga och trevliga. Det värmer både dem som finns där och oss anhöriga.

När det gäller den kreativa banan har sonen bett om ett par lovikkavantar och den önskan ska naturligtvis tillgodoses innan veckan är till ända.

Nu har jag bakat kardemummakaka till Johan Kristian Homans ära och den ska förtäras.

1 kommentar:

Cristina sa...

Hej.
Grattis till vinsten. Det gulaktiga garent tillföll dig *L*. Kan du maila din adress så jag kan posta paketet?
i.c.lindberg@hotmail.com

MVH Cristina