onsdag 13 maj 2009

Vem vet, inte jag...men lite depp

Nä, jag tror jag gör mig bäst som messersmith! Det är så himla enkelt att veta när man inte behöver ha saker och ting så väl underbyggda. Det är mycket värre med att kartlägga elevers kunskaper och förmågor när man ska anknyta till fakta och teorier. Tycker att jag just nu står still och blåstirrar på en punkt utan att komma vidare, mest för att jag inte vet om jag ska upp, ner, till höger eller vänster. Men det blir väl som en labyrint, man börjar åt ett håll och ser om man tar sig fram i den riktningen. Om inte får man byta riktning, effektivt sätt, men tidsödande.

Fick mammas diagnos idag Alzheimer, mindre roligt. Hon ska påbörja medicinering, men hur pass effektiv den är/blir kan man ju inte riktigt veta. Det är bara att leva för stunden och vara nöjd så länge det är bra. Inser iallafall att det blir mer för mig att sköta framöver...jag som tyckte det var nog redan nu.
Har för mig att det finns en bok som heter "Mamma åt sin mamma", tror den kan vara något.
Återkommer nog i ämnet...tror livet håller på att komma ikapp mig.

Inga kommentarer: