torsdag 28 maj 2009

Jag firar...

...inte genom att gå till tandläkaren som jag också gjorde idag, utan genom att köpa garn åt mig när jag skrivit klart rapporten till nästa veckas slutträff för terminen.

Dagen D var igår. Jag blev så trött på att sitta och finslipa, ändra, justera etc.. att jag helt sonika bestämde att jag var klar och skickade iväg till min opponent. Det känns så skönt att inte trixa mer utan det får bli efter opponeringen då man ändå får ändra lite. Jag blev iallafall så "ledig " och lättad att jag begav mig till garnaffärens rea av Drops design garner och handlade. Det blev dels garner till en lång väst åt mig och en tröja till sonen eller snarare sambon eftersom sonen inte riktigt gillar stickat just nu.


Ok, garnet är lite fräschare i färgerna än bilden visar, men jag hade bara mobilen att fota med så det blev lite svårt med ljus och så. Det är iallafall väldigt mjuka och fluffiga nystan så jag blir sååå sugen att börja sticka NU, men jag ska nog avsluta mina gamla projekt först.
Annars var det som sagt tandläkaren. Jag ser det nästan som min uppgift att de inte ska drabbas av lågkonjunkturen. Lagade en tand vid jul och nu har det blivit hål i tanden bredvid. Kan karies smitta? I min mun kan det säkert det, en annan tand jag har problem med bet jag sönder ifjol, men den känns konstig och jag spänner käken så jag får öronvärk. Där hittade min mycket vänliga tandläkare inget fel, men skam den som ger sig. När det är återbesök om en vecka får jag väl klaga igen...

3 kommentarer:

e sa...

Man kanske kan få anlita dig till att sticka sockor till sönerna? =)

Icka sa...

Så gärna så, mät bara fossingarna så kommer de med post eller hemkörning...

e sa...

Ja då ska jag mäta så småningom! =)Vi har väldigt dåligt med kontakter på stick-fronten!