lördag 9 maj 2009

Jag som skulle ta det lugnt

Nu är det visserligen inte imorgon, men jag kan meddela att kallbryggt te inte det minsta påminner om iste, inte grönt te iallafall. Får nog hålla mig till det vanliga teet till min frukost för det är mycket godare.
Idag skulle jag i alla fall ta det lugnt. Det gick jättebra tills sonen dök upp och tyckte att nu skulle vi väl ändå äta frukost. Efter den var det dags för planering av dagen och häcken, den där stickiga buskraden, var väl den som stod på tur. Jag har ju rensat den så gott det gick från ogräs och nu skulle vi fylla färdigt med täckbark. Först skulle hundarna ut på en lite roligare utflykt i grådimman och råkylan. Jag fick klä mig ordentligt med både fleece och vinterjackan så frös gjorde jag inte. Sedan bar det iväg till plantagen för att inhandla täckbark. Det är en rolig affär. Man kan ju tro att de bara ska ha växter och jord, men det är minst lika stor del med kuddar, filtar, mattor och ljuslyktor. Inget för min trädgård, men det ser himla fint ut i utställningshallen. Det enda jag skulle kunna tänka mig är fåtöljerna i fuskrotting som är så poppis just nu. De är verkligen sköna, men jag är för snål för att unna mig dem.
En liten tur till djuraffären för att inköpa hundmat och lite nya fräscha fiskar till akvariet blev det också.
Väl hemma kändes det inte så lockande att hälla ut täckbark så det får vänta till imorrn, men akviariet är numera rengjort och de nya fiskarna har flyttat in. Jag skulle så gärna ha lite större akvarium, men frågan är om man ska dra på sig ännu mer pyssel?
Nu är det iallafall middagsdax och jag ska sätta mig i en fåtölj ta ett glas vin och fortsätta lyssna på min cd-bok av Arne Dahl...ha en bra lördag.

Inga kommentarer: