måndag 4 maj 2009

Trängsel i hjärnkontoret

Ja, det är väl det som kallas att vara aktiv. Det är nämligen så mycket på gång just nu. I min utbildning ska vi göra en kartläggning av läs- och skrivproblematik hos en elev. Det blir lite av premiär att göra det utifrån den här utbildningens premisser och så grundläggande och noggrant. Säkerligen väldigt intressant att i slutänden se vad man kommer fram till, men många trådar att hålla i nu och försöka hitta ändarna på. Jag har iallafall letat rätt på en rad olika diagnoser från olika utgivare och kommer naturligtvis inte att använda alla, men det kan vara bra att känna till dem och känna vilka av dem som faktiskt passar både mig och den utvalda eleven. Dessutom lär jag nog återkomme i det här ämnet för det tar upp en stor del av min hjärnkapacitet just nu.

Igår gick hanhunden sitt MH och tji vad matte fick fel. Jag var tämligen övertygad om att vår fegis och gullgris skulle komma utrusande ur skogen tillbaka till mig och bilen efter 10 minuter. Jag fick vänta i 40. Han gick runt hela banan utan att bli vettskrämd och det var faktiskt lite bättre resultat i de flesta delarna än vad vi väntat oss. Vi vet ju att vi har en försiktig och lite rädd kille, men dumpen klarade han över förväntan och likaså skrammel och spöken. Männsikor är han ju väldigt reserverad mot så det är inget att säga om. Skott avstod vi då vi vet att han är rädd för skott och extra känslig nu efter valborg så det fanns ingen anldedning att utsätta honom för det.

Det var länge sen jag uppdaterade mina stickalster så det kommer här...ska försöka skriva liiiite varje dag sedan för att inte rasa på så fasligt var 4:e dag eller så. Här kommer iallafall Samuels sockar med Aloe Vera och min sköna gröna kofta i Alpakka.

Inga kommentarer: