torsdag 30 april 2009

Vintern rasat...



Ja nu vet man inte i vilken ände man ska börja, studentens eller vårens. Student är jag även om jag aldrig själv haft någon studentmössa.
Med risk för att låta lite antik får jag väl säga att det var inte modernt på min tid. Eller snarare att det var inte modernt i mina kretsar. Det var nu så att OM man ville och räknade sig till skaran rebelliska, anarkistiska uppkomlingar så skulle man inte fjanta sig med någon vit mössa när dessutom den egentliga studentexamen avskaffades så fort jag blivit född. Sedan är jag visserligen student igen på gamla dagar, men nästa mössa blir snarare doktornhatten än någon kepsvariant. Nu ska jag väl i sanningens namn säga att jag inte kommer att nå någon hatt heller för ambitionen finns inte i den riktningen. Lite rebell kan man väl få vara även som vuxen.
Rasat iväg har iallafall vintern då till och med stora drivor har svårt att stå emot sol och +15 grader. Det är en av fördelarna med att bo lite öppet. Det finns inte skymten av skugga för snön att gömma sig bakom.
Annars är valborg rätt mysigt. Jag gillar manskörerna och elden, men kan klara mig utan raketer och smällare som gör livet mindre njutbart för våra fyrfota vänner inom olika arter och dessutom vad jag kan förstå är mindre bra för vår globala miljö. Fram för luftballonger och ljusspel. Det är vackert det med.

Inga kommentarer: