fredag 17 april 2009

Matpriser utan påsk

Påsken är sedan flera dagar slut även om vi i norr fortfarande har påsklov. Den festliga påskmaten har fått ge vika för vardagsmaten och jag ägnar mig mer åt att googla på rest* än att fixa festmat.
Jag har faktiskt nyupptäckt sådan fina maträtter som makaronipudding och restgratäng. Det är också möjligt att fynda mat såhär när påsken är över och butikerna vill rensa hyllorna. All mat som försetts med gula förpackningar börjar säljas ut till många procents rabatt och alla påskskinkor och chokladkaniner kan få nya hem till en billig peng. Det är bara att fynda på.

Själv är jag inne i en intensiv pluggperiod och igår skickades sonen ut på en kommenderad hundrastning. Stackars vovven. Hon fick cykla 4-5 kilometer, promenera och leka i 2 km så när hon väl kom hem såg hon ut som om hon ageragat gatsopningsmaskin. Skitig som en mopp och mycket lycklig. Får se om jag lyckas bräcka den promenaden idag.

Inga kommentarer: