lördag 18 april 2009

En vanlig lördag

Nåja åtminstone rätt vanlig. Sonen skulle ut och sälja aftonbladet, men det var trögt idag. Till och med jag fick offra mig och köpa ett ex. Sedan var det hundpromenad och en tur till myrorna som stod på schemat. Vi skulle nämligen leta bäddsoffa till sonens rum. Ingen lycka där och det var rent förfärligt hur sofforna där såg ut så vi åkte vidare till Röda Korsets second hand och där var kvalitén högre men tyvärr var sofforna för långa då utrymmet i hans rum är lite begränsat.
Istället tröstade vi oss på Willys med att handla både bak-artiklar och snacks. Vi ska ju se Robinson ikväll. Snacka om antiklimax, men det känns avslappnat och lite mysigt iallafall. Väl hemma satte vi igång med bullbak (nutellafyllda) och hemgjorda snickers. Det blev faktiskt väldigt lyckat.
Nu har jag dessutom dammsugit blocket på bäddsoffor så vi får väl se om vi får något resultat här hemma. Jag misstänker att jag återkommer i ämnet.

Inga kommentarer: