onsdag 25 mars 2009

Ännu en dag till ända

Ja snart går sömntåget, och jag tänkte hinna med. Men har ju sedan tidigare varskott att det finns bilder i gömmorna på mina alster.
Det här är alltså sambons mössa stickad av det garn som spunnits av våra hundars päls. Kolossalt varm och väldigt mjuk. Känns fint att han traskar runt med en hund på huvudet.



Det här är de handledvärmare som är så poppis just nu, och dessa med spetskant är till systerdottern. Hon är i precis lagom ålder för att använda dem och håller henne kanske varm när hon ska sköta hästarna.

Själv tycker jag att jag varit riktigt duktig idag..ätit nyttigt och varit på strandutflykt med hundarna. Naturligtvis har jag och hanhunden jobbat på att lyssna på mig när vi är ute och promenerar. Det kräver sin hund, men går faktiskt bättre och bättre. Dessemellan har jag faktiskt skrivit lite på min kommande rapport och det känns inte fullt så hopplöst längre.

Oj, höll på att glömma. När sonen hade sin lilla gitarrlektion hann jag slinka in på garnbutiken och fynda ett reagarn till en sommarkofta. Så en dag om inte alltför länge...(min tideräkning) hoppas jag ha en sommarkofta i spetsstickning i en glad gul färg. Det ni!

Inga kommentarer: