söndag 22 mars 2009

Strand i sikte

..och nu är det inte Robinsonstränder jag tänker på. Har faktiskt inte ens sett preimiärprogrammet efter som vi hade middagsgäster och wok med efterföljande marängsviss var intressantare än tv:n.
Nä, det jag syftar på är att solen skinit och temperaturen hållit sig på ovansidan av plusstrecket. Kanske finns det hopp om torra och isfria promenadvägar. Annars är jag inne i ett ljudboksstråk igen och ser fram emot varje biltur eller hundfri promenad så jag får lyssna på nya avsnitt av böckerna. Det är bara ett litet problem och det är att ljudböckerna drar mer än studielitteraturen. Ska iallafall göra studiebesök hos en kollega som jobbar med 6-åringars språkmedvetenhet imorrn. Kul och intressant tycker jag får se vad jag tycker efter besöket.

Inga kommentarer: