torsdag 19 mars 2009

Varför så mkt att göra?

Jo, jag vet att det beror på min oförmåga att säga nej i kombination med att det finns så mycket man vill göra. Sedan prioriterar jag konstigt ibland, exempelvis skriver jag inte här alltför ofta.

Kanske är det bättre att fatta sig kort än inte alls. En snabb uppdatering ger iallafall att jag fått tillbaka garnet spunnet av hundull och hunnit sticka en mössa till sambon(bild kommer), jag har stickat ett par muddar med spetskant till en systerdotter (glömde fota) och påbörjat ett par muddar till andra systerdottern.

Sedan har jag läst, pluggat och skrivit ner lite reflektioner, men det är väldans pirrigt att delge sina studiekamrater reflektionerna. Bra övning för mig att bara göra utan att grubbla mig grön över om det är rätt, duger mm. Jag har gjort mitt, punkt!

Nåväl House har säsongsstartat och lyckan är tisdagskväll, men idag är det torsdag och jag ska planera för morgondagens jobb. Vi har ett tema med jordens grundelement i klassen och ska jobba lite mer med vatten. Imorgon är det dags att filtrera och rena vatten, får se hur det går. Annars hoppas jag att det blir fint väder så kanske vi kan ta oss lite extra utevistelse och njuta av solen om den behagar visa sig. Har ju fått lite nya direktiv för hur mitt arbete ska se ut kommande år så det är lite spännande just nu på jobbfronten. Vi ska ju börja ge skriftliga omdömen också. Men studentlivet tar mest tid och det kräver disciplin att vara distansstudent. Kanske inte min starkaste sida, men jag får väl se det som en kombination av nytta(studier) och nöje( lite vila när man inte har tidspress). Får se hur länge det tar innan nästa inlägg kommer...ska förbereda mig för redovisning till hundinstruktörskursen ikväll om stress och rädslor hos hund.

Inga kommentarer: