tisdag 24 mars 2009

Ordning på torpet

Ja det är precis vad det ska bli. Har dammsugit och skickat sambon att köpa nytt dammsugarmunstycke så hoppet växer om ett renare hem. Får dåligt samvete av tv4's "Rent hus" men man kan ju vara positiv och tänka att riktigt så illa är det inte än.

Ordning ska det också bli på ätandet i hemmet. Har varit på tok för mkt kaffe, kakor och godis och mackor ett tag nu. Börjar kännas i byxlinningen så det blir sallad, frukt och te nu till sockerbehovet börjar ge sig.
I övrigt går studerandet trögt, vet inte om det är fullt i mitt huvud men det tar en sådan fruktansvärd tid att smälta det jag läser. Visserligen är dyslexi ingen rolig historia, men det känns som om hela utbildningen just nu handlar om dyslexi så jag börjar misströsta. Det finns väl en rad andra problem elever kan drabbas av när det gäller läs och skrivsvårigheter än just dyslexi?
Hundträningen med lille hanen går framåt. Känns lite som att vi har viljornas kamp ibland. Jag vet vad jag vill och han vill inte alltid lika. Vi får ta med en boll ut nästa gång för att få lite mer fart på ekipaget. Men det finns iallafall hopp och det sägs ju vara det man lever på. Just nu tränar vi snabba sättanden, att kunna stanna i sittande fast jag går iväg och att gå fot lite prydligt. Utförligare rapporter kommer.
Tjoho, lite stolt är jag över sonen också som kom hem med MVG på sitt religionsprov igår, strongt jobbat.

Inga kommentarer: