onsdag 28 januari 2009

Vad är detta?


Har fyndat när jag letade julpynt, en hel påse (stora sorten) med garn. Ullgarn och ullmix, men detta gick jag bet på. Vet inte alls vad det är och banderollerna är blanka. Får se om jag får något tips här.
Annars har jag minnsann tänkt!
Ja, det är ju det man har hjärnan till. Tror det var dagens tv som inspirerade lite. Uppdrag granskning ger impulser ibland.
Gatuhundarna från Spanien, jag har verkligen försökt förstå. Varför vill man hellre ha en spansk hund än en svensk. Kostnaderna för den spanska vovven är detsamma som att köpa en svensk eller t.o.m dyrare än att ta hand om en omplaceringshund. Är det något förvridet "barmhärtige samariten" tänk som driver dessa människor? Jag fattar ärligt talat ingenting och nästan mindre när man ser folk som man normalt betraktar som sunda "hitta" sin hund på nätet i Spanien. Ni som känner er manade förklara gärna för mig.
Nästa tanke är "mitt" stackars Norrland som snart bara bebos av åldringar och "gammpojkar". Vart är vi på väg, i en del av landet är det bostadsbrist och i en annan del står lägenheter och villor och förfaller. Visst, visst, det finns ju inga jobb i Norrland. Men vad 17, och nu får ni väl sätta kaffet i vrångstrupen, flytta ut försäkringskassor, CSN, Vägverket mfl. till Norrlands inland, inte kusten. Då kanske vi kunde få lite mer livaktighet även i den delen av landet. Nä, men man kan ju inte tvinga folk att flytta. Ok, det kan man inte men om mitt företag flyttar då får jag väl välja. Om jag inte missminner mig har detta hänt inom tillverkningsindustrin där man lagt ner och "erbjudit" folk att följa med när man flyttar. Sedan är naturligtvis utbudet mindre för medflyttande etc..men så billigt boende som det är i Norrland klarar man sig nog på en lön. Skämt åsido, men visst skulle det vara skönt att minska på trängseln och numera kan man ju nå vilken tjänst man vill via internet.
Ska jag ta en till...den katolska kyrkans överhuvud...Nä jag behöver inte säga mer, kan ha fler åsikter en annan dag. När jag blivit upprörd över något annat.

Inga kommentarer: