måndag 26 januari 2009

Nu är julen slut..

Ja precis så är det, jag brukar unna mig jul. I den betydelsen att jag äter det jag vill och njuter utan dåligt samvete. I år var julen lång och jag måste börja skärpa mig igen. Tänka på vad man matar in. Hörde på någon nyhet att vi lever längre om vi svälter lite, så det kanske är det man ska, svälta lite. Kanske är bra för hjärnan med, med tanke på demens och dylikt. Nu ligger jag väl inte i riskzonen för demens än, men det genetiska arvet är väl inte det bästa i den frågan. Ser ju att mamma har sina tecken, och det får man bemöta på bästa möjliga sätt. Pratade med henne om någon larmrapport som sa att det var så hemskt att dementa personer på äldreboenden medicinerades och på så sätt förkortades deras liv. Vilket liv frågade mamma och det kan man ju faktiskt undra..
Ska vara duktig och plugga idag..börja iallafall så det inte blir så jobbigt i slutet av kursen. Vi hörs.

Inga kommentarer: