söndag 18 januari 2009

Grått

Idag är det trots all gråhet nästan mitt favoritväder. Det BLÅSER. Jag vet inte varför men jag gillar när det blåser, mycket. Ju närmare storm desto bättre, om det inte är -15 grader samtidigt förståss. Just nu är det bara lite för lite snö för att blåsten ska vara riktigt toppen. Ingen snö från himlen och så lite på marken att den som finns där bara blir nedsmutsad av alla kringflygande sand och jord. Visst den borde vara fastfrusen, men nån har glömt tala om det för den.


Lägg till bild

Monkeysockarna är nu förevigade på en grå, innebild samt mina pågående projekt i form av en petrolgrön kofta och en röd födelsedagspresent. Kan inte säga mer än..

Gårdagens hundkurs i mentalkunskap var intressant, med en tråkiga bieffekten att ju mer jag lär om hundar desto sämre hundägare tycker jag mig vara. Det är inte utan att jag ständigt funderar om min hund hade haft ett bättre liv med en annan ägare som kanske kunde tagit tillvara egenskaperna på ett annat sätt. Eller så är det så att den som inget vet behöver inte heller tvivla. Får se var det bär innan hela utbildningspaketet är slutfört.

Inga kommentarer: