tisdag 27 januari 2009

Första dagen på resten av mitt liv

...sådana är de flesta dagarna i mitt liv. Visst man ska komma ihåg, fixa och rätta till. Ibland är man missunsam, långsint eller något annat, men på det stora hela är varje dag en ny chans att göra något bra. Det där som är bra kan sedan vara en god frukostmacka, en dag då man undvikit sötsaker och motionerat, en väl tillagad middag som gick snabbt, ett träningspass med hunden, en god bok, flera timmar framför tv:n med en rolig stickning, pubrunda med vännerna eller något helt annat. Det finns helt enkelt mycket att glädja sig åt.
Blev genom en kommentar påmind om hur vår plats i syskonskaran påverkar vår personlighet. För mig som är storasyster vet jag inte om det är odelat positivt =) envis, har alltid rätt och lider av kontrollbehov. Det finns säkert positiva drag hos storasyskon med, empati, ansvarsfullhet och pålitlighet kanske.
Tycker ni jag skriver kort...visst men livet har så mycket annat än ett tangentbord att bjuda på.

Inga kommentarer: