måndag 21 september 2009

Jag ger upp..

I någon slags enfald har jag trott att jag haft ganska god pejl på det här med datorer. Nu är det bevisat att detta är långt ifrån sanning. Jag har nämligen bytt dator och efter idogt arbete att kopiera och bränna ner allt viktigt på skivor gjordes bytet..MEN.
Mina två veckors surt nedpräntade utkast till ex.jobbet var borta. De fanns ingenstans, inte på skivor, inte i ngn fil på alla de mailadresser som använts. Någonstans har jag alltså missat just den mappen på hårddisken, precis ALLT annat fanns med.
I nuläget råder en mycket destruktiv stämning vid min dator...och planerna på att överge studierna kommer i mycket täta skov...Vojne, vojne..kan man försörja sig på att sticka sockar istället?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kanske, om man orkar sticka ett helt par vill säga. Alltså skulle åtminstone jag förbli utfattig. Men kolla först innan du dumpar studierna så inte din examensmapp smugit sig in i någon annan mapp i hastigheten. Det är ju lätt hänt när man drar och flyttar och kopierar.

Icka sa...

Skam den som ger sig...man kan tappa modet så länge som man fiskar upp det igen. Hittade en lite äldre kopia som jag kunde bygga på och livet är med på banan igen.