söndag 20 september 2009

Det är mycket nu...

Hundkurser, metodseminarium, konfirmation, PIM, ansvar, trädgårdsjobb, målning, stickning. Ja, listan över saker jag vill och borde göra skulle säkert kunna göras längre om jag inte hade så bråttom att komma vidare i texten..


Till saken hör att jag också bytt dator och då är ju åtminstone kontrollen på en del saker i livet något mer diffus än vanligt. Det är inte klokt så mkt av livet som man lägger i en dator. Där finns lösenord, adresser, telefonnummer, mötesbokningar, arbetsunderlag, recept etc..Visserligen försökte jag ladda ner, spara och flytta saker men hur man än bär sig åt så går en del förlorat på grund av minnesförlust, klant och ibland ren obetänksamhet. Nåväl...livet går vidare. Jag har flyttat ett av löjtnantshjärtana i rabatten, hoppas nya platsen blir bättre. Funderar på att fylla mer jord i rabatten på framsidan och rädda en del av pelargonerna till nästa säsong. I smyg kan jag kanske också lyckas gräva upp ngn lupin. (Sambon och jag har nämligen inte samma uppfattning om den växten.)
Glömde ju nästan att det är valdag...och JA, jag ska rösta och tycker att fler borde följa mitt exempel.

Inga kommentarer: