tisdag 2 december 2008

opp amaryllis!!

Ja, det är nästan så man vill brista ut i sång. Har översomrat två amaryllislökar i år. Den ena är sedan julen 2006 och den andra sedan ifjol. Höll på att glömma plocka in dem ur rabatten innan frosten och sedan att ta in dem ur förrådet innan jul. Nåja, nu står de i mitt köksfönster med träull, flugsvampar och visar sina små gröna blad och EN knopp än så länge. Det är nästan så man är lite stolt.
Jag är inte bara mamma utan trädgårdsmästare med.
Ytterligare ett par tovade vantar är på G eftersom sonen bär bort dem på löpande band, jag vill ha ett par egna med. Ska sticka tunna Regia vantar sedan att ha inne i skinnhandskarna som blir lite kalla. Ett par monkeysocks är också under planering då jag aldrig stickat sådana och har försökt översätta mönstret. Ska bli kul att testa.
Tjohoo ytterligare en anledning att brista ut i sång är att min andra rapport är klar och nästa kurs inte innehåller ngn rapportskrivning.
Nä nu ska man sova eller rättare sagt lyssna till Harry Potter och dödsrelikerna på mp3 som godnattsaga.

Inga kommentarer: