måndag 5 oktober 2009

Nu är det grönt.

Ja sonens rum alltså. Väggarna är målade (nåväl ett varv till kan behövas) och rummet är ljusgrönt och petrolgrönt enligt mitt färgsinne. Läckert i jämförelse med de rosa rosgirlangerna som fanns där förut. Nu ägnar vi mest tid åt att irritera oss på Ikea som har dyra fraktavgifter och inte säljer alla saker online. Vi får kanske ta en tripp till stadens urtrista möbelaffärer istället. Det är besvärligt när man vet vad man vill ha och det inte går så lätt att hitta där man bor.
Annars har jag för dagen varit riktigt huslig, kokat både jordgubbs- och blåbärssylt. Naturligtvis spiller jag på mig, men det ingår när man har med mig att göra. Är som traktens värsta lurk och spiller vare sig jag äter eller lagar maten. Dagens fråga gäller iallafall jordgubbssylt...varför flyter mina jordgubbar alltid upp till ytan av sylten? Det har alltid varit så och även om det inte är något som påverkar smaken så är det störande och jag vill gärna veta varför.

Även examensarbetet har fått sig en duvning med färdigställande av enkät och intervjuguide. Dessutom har jag haft möte i hundklubben om höstens MH samt sektorskonferens. Hundpromenad i snålblåst hanns också med, det känns på luften att vintern är nära.

Inga kommentarer: