onsdag 21 oktober 2009

Det kallas visst empiri

För min del är det mest liknande stansjobb om nu någon vet vad det är. Jag har börjat mata in besvarade enkäter i excelför att få snygga diagram. Jag kan avslöja att man blir trött i både arm och ögon. Fast det är rätt intressant att se vad lärare egenligen förväntar sig av speciallärare och sedan fundera kring hur väl det stämmer med vad rektorerna sagt i sina intervjuer. Jag har fått både överraskningar och en del saker bekräftade. Nu ska jag inte gå in på vad just här men faktum är att ju mer jag sitter med all denna pappersexcersis och nedtecknande av intervjuer desto mer sugen på att komma tillbaka och jobba blir jag. Sedan vet ju jag också att man blir less på jobbet efter ett tag...men det är som med mycket annat. Roligt på avstånd.

Nu ska jag nog ta lite datafritt i en 12 timmar eller så, imorgon blir det både mer intervjuer och avslutning på valpkursen. Jag tycker det har varit fantastiskt roligt och skulle gärna göra om det igen, men nu under vintern känns det som om det inte är så aktuellt med kurser...men ni vet det kommer en vår.

Inga kommentarer: