fredag 1 oktober 2010

Njut av livet

Det är något jag behöver träna på inom vissa kategorier. Jag är lat, men äter gärna godis. Jag är plikttrogen men hatar att städa. Det är nog så att om man samlar en människas goda egenskaper i en vågskål och de mindre positiva i en annan så väger det ofta rätt jämnt. Iallafall om man tar i beräkning hur det påverkar den egna individen. Ska man däremot börja väga in hur det påverkar världen, det globala samhället och individer man kommer i kontakt med börjar vågskålarna pendla som optimistjollar i kuling.
Jag är en svartvit person när jag är mig själv närmast, men snarast jämngrå i ett vidare perspektiv.
Det betyder att jag förtär vin i högst modesta mängder, men de är inte kravmärkta. Jag älskar goda ostar även om de inte är lokalproducerade och vem vet varifrån nötterna har åkt. Jag får väl trösta mig med att jag inte äter så många.....

Inga kommentarer: