lördag 9 oktober 2010

Att orka

Just nu är mina inhopp på bloggen inte fullt så regelbundna som jag skulle önska. Dels har jag mycket på jobbet, sedan stickar jag hellre framför tv:n än framför datorn :)
Därefter kommer det trista som kallas pliktr och åtagande. Jag har som tidigare nämnts gamla och lite slitna föräldrar som kräver sitt. Tyvärr delar jag och syskon inte åsikter om vilka insatser som krävs så det känns rätt ensamt ibland. Då locker inte heller bloggskrivande i någon större utsträckning.
Skam den som ger sig. Men imorgon lovar jag att fota kaffekopps-värmaren och sockarna som blev klara i somras. Kanske till och med fingervantarna får vara med. Sonens tröja försöker jag flita på med den andra armen av så innan jul är nog även den klar.
Annars har dagen ägnats åt en lite längre hundpromenad och upphuggning av den sista veden. Så nu kan snön komma.....

Inga kommentarer: