tisdag 27 april 2010

Varför?

...skola männsikor träta? Undrar om inte den raden fanns med in någon sång min mormor sjöng när jag var liten. Det är iallafall en berättigad fråga när man arbetar på en kvinnodominerad arbestsplats. Det är så mkt kamp och prestige som vägs in och man ska välja sida och hålla med rätt person i rätt läge om man inte själv vill hamna i kläm. Och ha för allt i världen inte en egen helt avvikande åsikt för då vet ju inte folk vad de ska tycka och tänka.
Vi pratar naturligtvis om mitt pedagogiska arbete...vilken människosyn har man och är man medveten om vilken syn man förmedlar och om den stämmer överrens med den syn man tror att man har?

Frågorna är många, tyvärr är inte svaren lika frekventa...men vi återkommer i ämnet.
Handarbetsmässigt har jag monterat mitt stora golvpussel för att kunna spänna upp min färdigstickade yllesjal...visst en vardagssjal men rätt skön att lägga över axlarna nu när nordliga vindar dominerar vädret.

Inga kommentarer: