onsdag 28 april 2010

Jag undrar

...om man skulle ta och bli lite mindre engagerad. Jag har nämligen kommit fram till att engagemang är oerhört tröttande. Jag blir så orkeslös av bara tanken på hur arbetsledare på olika nivåer kan fullständigt ignorera de som utför viktiga arbeten, hur många kräver att ideellt arbetande personer ska ställa upp i tid och otid, hur avundsjukan kan förvränga sanningen och hur svårt det är att få objektivitet och sunt förnuft att segra.

Ibland önskar jag att jag hade skygglappar och bara följa strömmen istället för att försöka informera arbetsledning att OM man ska omplacera folk är det god ton att informera personerna ett par veckor innan.
OM man vill att det ska finnas ideella organisationer måste man också själv ställa upp ibland och inte bara vilja ta del av det som bjuds.
OM man är generös kan man förvänta sig generositet tillbaka.
OCH regler är till för att följas.

Så nu känns det lite bättre...men kvarstår det faktum att en elev...får kosta 5oo kronor i material under ett läsår...Ni kan ju prova gå ut på närmaste bokhandel och se hur många pennor, skrivböcker och arbetsböcker ni får för den summan. Jag gissar att det inte ens täcker de flesta ungdomars månadsutgift för mobiltelefon och nån biobiljett...SUCK!!!

Inga kommentarer: