fredag 9 april 2010

En ny bekantskap

Idag har jag gjort en ny bekantskap. Det är herr Gustavsson som skrivit en hel rad med böcker om rosor och nu har även jag börjat drömma om en rosenträdgård och då bör man ju bilda sig med hjälp av diverse kunskapsinhämtande. Jag har valt att både konsultera mer närstående vänner och bekanta samt den då omnämnde herr Gustavsson. Han har nämligen skrivit om än inte de flesta så väldigt många av mitt lokala biblioteks lager av ros-böcker. Jag har lånat både en tjock "bibel" och några tunnare verk. Det är fascinerande att dreggla över bilder och låta sig förföras av ord som rosrost, mjöldagg och svartfläcksjuka.
Nåväl, för att inte snöa in totalt lånade jag en bok om pioner och sockstickning också.
Dagen har för övrigt bjudit på regn....och det är nästan lite lockande att hoppas att regnet ska tillta så att snömassorna försvinner ännu fortare....
Imorgon ska jag gå valpkurs, inte själv och med någon valp utan som ett led i min instruktörsutbildning...vi får väl se vad vi lär oss av det.

Inga kommentarer: