måndag 17 augusti 2009

Snart börjar allvaret.

Jag har så smått börjat inse att jag tagit på mig väldigt mycket i höst. Visserligen kan man tycka att en människa ska hinna med en hel del under sina dagar, men med ålderns rätt :) har jag börjat inse att man behöver tid till att bara vara också. Under mina stickkvällar i fåtöljen, som inte blivit så många i sommar har jag börjat förstå att ex. jobb, instruktörsutbildning att slutföra, kurs att hålla och mammas diagnos(alzheimer) gör att jag kommer att ha mer än fullt upp. Till detta kommer att jag fått hoppa in som sekreterare i den förening där jag "bara" var suppleant gör det väl inte enklare. Att jag sedan börjat tveka om ämnet för mitt ex.jobb är väl bara ett bidrag till röran i min skalle.
Igår kände jag mig iallafall effektiv då jag satte ihop en info-broschyr för hundklubben och när jag imorse bakade bullar på en hel liter...De bullarna räcker kanske två veckor med lite tur och en tonårsson.
Har förresten läst om de två sista böckerna om Harry Potter den senaste veckan, det kallas visst verklighetsflykt, men nog finns det mycket livsvisdom i de böckerna om man vill börja analysera. Det trista är att det är svårt att läsa och sticka samtidigt, men då finns ju ljudböcker och tv. Friidrotts-VM är bra, ger mycket sticktid.. Ska fota mina sockor med falska flätor och det är bara en ärm och kanterna kvar på sambons kofta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj...nu tar vi tre djupa andetag här och coolar ned...och stickar lite som avslappning (fniss).

e sa...

Ja du är inte den enda som tvekar ang ämnet till ex-arb... Känns lite jobbigt att tänka på det vi har framför oss i höst... håhåjaja... =)