måndag 24 augusti 2009

Effektiv idag

och ändå är dagen inte slut än. Här har planterats om blommor, plockats kantareller, borstats hundar. Ren nytta hela dagen, blommorna överlever förhoppningsvis, kantarellerna kan ätas och hundhåret ska förhoppningsvis bli garn framöver. Att jag och sambon sedan försökte träna våra hundar till att begripa att ordet "KANTARELL" betyder att man med hjälp av nosen ska fixa fram sådana var väl kanske något mindre lyckat. Nu ska man ju inte ge upp så ett par kantarellturer till och några fler hot-dogs i fickan så vore det väl 17 om inte våra intelligenta vänner ska fatta galoppen. Vi får väl se.
Nu blir det middag, matshopping och kanske planering av kursen jag ska hålla i höst. Kursdagen var redan bokad så det blir till att hitta nytt datum, men det är som sagt en världslig sak!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En kantarellhund! Det vore något det. Det finns ju tryffelhundar så varför inte? Hoppas ni lyckas. Ibland förstår de ju allt de där små liven och ibland absolut ingenting. Jag har många gånger undrat vad som rör sig i skallen på mina. Men det underlättar att försöka tänka som en hund i träningen har jag noterat.

Icka sa...

Efter dagens regnväder blir det nog fler kantareller hoppas jag.