torsdag 17 december 2009

Brrrrr....

Om det var någon som klagade på att vintern inte hade infunnit sig så har det "rättat" till sig nu. Det har landat 10 cm snö och är förfärliga -17. Till och med hunden hoppar på tre ben och tycker det är kallt om fötterna. Visserligen är det ju vackert med den gnistrande snön, röda stugor och en blek vintersol, men jag skulle nöja mig med -11 som lägsta temperatur om jag fick välja.

Sedan känns det som en lättnad att jag igår fick ta mig en titt på min nya arbetsplats...ett sant nöje. Det känns så roligt att få ta sig an nya arbetsuppgifter, få nya trevliga arbetskamrater. Att jag sedan skickat iväg min examensrapport till handledaren för en sista genomläsning känns om möjligt ännu bättre. Tänk att få ha kanske några dagar fria utan att behöva fokusera på att skriva, kolla fakta, omformulera och analysera...det känns lyxigt. Nu kan det ju vara så att handledaren har en massa kommentarer som måste åtgärdas, men det känns iallafall som att det är ett mindre arbete än att arbeta på innehållet i rapporten.
Nu blir det glögg i soffan och en varm filt....jag ska NJUTA!

1 kommentar:

Cristina sa...

Ja visst, det känns otroligt med sådan arbetskompis med tanke på att jag inte jobbat där mer än 4 månader. Kallt har vi här också, -20 imorse. Blev kramp i en framtass när hundkompisen skulle göra sina behov. Synd att dom inte vill ha skor, men täcke är Ok iaf. Brukar inte ha det på dom men den äldre har haft lite problem med ryggen i höst. Hur har du det hemmavid? Ingen avlastning? Usch, nu har solen gått ner. Det var så fint när den var framme, knappt sett den på 2 månader.
Ha de / Cristina