söndag 7 juni 2009

En sak i taget...

...det är ett bra sätt att komma närmare slutet på den där listan. Ja, ni vet listan som ständigt fylls med saker man borde göra. Igår stickade jag iallafall färdigt min sommarkofta och har nu påbörjat att sätta samman filten av provlappar. Ja, den filten blir inte klar i närmaste framtiden, men det är enklare när lapparna sitter ihop än ligger lösa i garnkorgen. Sambon är mäkta besviken över alla lika och olika färger som inte passar ihop. Jag är mer inne på att filten inte ska vara snygg utan varm och gosig. Så fort jag blockat (sträckt ut och pressat) koftan kommer en bild.
Annars har dagen bjudit på röstande i EU-valet. Där jag lyckades bestämma mig och bara stoppade en lapp i kuvertet...fast jag hade med mig två bakom det gröna skynket. Det känns iallafall bra att ha sagt sin åsikt, nu får man se om man lyckats tippa någon vågskål i endera riktningen.
För övrigt har den något kyliga dagen bjudit på iordningställande av föräldrarnas potatisland. Jag har myllat jorden och dragit fårorna så nu återstår bara för dem att peta ner potatisen. Jag har också iordningställt mitt eget lilla land och med lite tur blir det lika fint i år som förut.

Inga kommentarer: